Aman dikkat… Yine aynı oyun: Son kurban Esra Erol

Siber dolandırıcılar, yapay zeka teknolojisini kullanarak ünlü isimlerin imajlarını suistimal etmeye devam ediyor. Birinci Odatv’nin gündeme getirdiği olayda Mynet’in arayüzünü taklit eden dolandırıcılar Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’i hedef almışlardı. Son olarak, televizyonun sevilen ismi Esra Erol’un fotoğrafları, geçersiz reklamlarda kullanılarak vatandaşları kandırmaya çalıştılar.

SAHTE HESAPLAR VE ALDATICI REKLAMLAR

Dolandırıcılar, sağlam olmayan internet irtibatları üzerinden uydurma hesaplar oluşturarak, Esra Erol’un imajlarını yapay zeka teknolojisiyle manipüle etti. Bu geçersiz reklamlarda, Hürriyet logosu üzere tanınmış haber sitelerinin logoları kullanılarak, reklamların gerçekmiş üzere gösterilmesi amaçlanıyor. Öte yandan Esra Erol’muş üzere düzenlenen düzmece fotoğraflarda ünlü sunucu kıyafetsiz tavsir edildi. Hazırlanan görselde ise ‘Esra Erol: Hayatımın en aşağılayıcı günü. Dünkü haberler tüm Türkiye’yi sarstı’ halinde palavra haber manşetleri yayınlandı.

YAPAY ZEKA TEKNOLOJİSİNİN KARANLIK YÜZÜ

Yapay zeka teknolojisi, son yıllarda süratle gelişirken, bu teknolojinin berbata kullanımı da artıyor. Daha evvel Fatih Portakal ve Aydın Doğan üzere ünlü isimlerin imgeleri yapay zeka ile seslendirilerek, uydurma yatırım tavsiyeleri verilmişti. Emsal bir prosedürle Esra Erol’un imajları de dolandırıcılar tarafından kullanılarak, vatandaşların itimadı sarsmaya devam ediliyor.

SOSYAL MEDYA PLATFORMLARI NEDEN TEDBİR ALMIYOR?

Siber dolandırıcıların bu cins faaliyetlerini kolaylaştıran en büyük etken, toplumsal medya platformlarının yetersiz güvenlik tedbirleri. Uydurma hesapların süratle çoğalması ve aldatıcı reklamların önlenememesi, kullanıcıların mağdur olmasına neden oluyor. Uzmanlar, toplumsal medya platformlarının bu çeşit dolandırıcılık teşebbüslerine karşı daha tesirli tedbirler alması gerektiğini vurguluyor.

Odatv.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir